Verzia do 14.08.2023r.

  1. Tieto obchodné podmienky definujú všeobecné obchodné podmienky, pravidlá a spôsob predaja uskutočneného v obchode Sensu. prostredníctvom internetového obchodu Sensul (ďalej len "internetový obchod"), ktorý vlastní spoločnosť Jupiter Capital Sp.ZOO so sídlom v Krakove, na adrese Wallek Walewskiego 21, s číslom 6772487933 1 NIP, zapísaná v registri podnikateľov národného súdneho registra vedenom okresným súdom Krakov – Śródmieście v Krakove, XI Obchodné oddelenie Národného súdneho registra pod číslom KRS: 0001007521, IČO: 6772487933, základné imanie 5000 PLN, ktoré definuje podmienky poskytovania bezplatných služieb Sensu elektronicky.

  • 2 Vymedzenie pojmov
  1. Pracovné dni - dni v týždni od pondelka do piatku, okrem štátnych sviatkov.
  2. Dodanie - znamená skutočnú činnosť spočívajúcu v dodaní tovaru uvedeného v objednávke predávajúcim prostredníctvom dodávateľa.
  3. Dodávateľ - znamená subjekt, s ktorým predávajúci spolupracuje v rozsahu dodania tovaru:
  4. a) kuriérska spoločnosť;
  5. Heslo - znamená reťazec písmen, číslic alebo iných znakov vybraných zákazníkom počas registrácie v internetovom obchode, ktorý sa používa na zabezpečenie prístupu k zákazníckemu účtu v internetovom obchode.
  6. Zákazník - znamená subjekt, pre ktorý môžu byť v súlade s predpismi a právnymi predpismi služby poskytované elektronicky alebo s ktorým môže byť uzatvorená kúpna zmluva.
  7. Spotrebiteľ - je fyzická osoba, ktorá s podnikateľom uzatvorí právny úkon, ktorý priamo nesúvisí s jej podnikaním alebo odbornou činnosťou.
  8. Zákaznícky účet - znamená samostatný panel pre každého Zákazníka, ktorý v jeho mene spustil Predajca po tom, čo sa Zákazník zaregistruje a uzavrie zmluvu o poskytovaní Služby správy zákazníckych účtov.
  9. Podnikateľ - je fyzická osoba, právnická osoba alebo organizačná zložka, ktorá nie je právnickou osobou, ktorej zákon priznáva spôsobilosť na právne úkony, podnikanie alebo odbornú činnosť vo vlastnom mene a vykonáva právny úkon priamo súvisiaci s jej podnikateľskou alebo odbornou činnosťou.
  10. Nariadenia - znamenajú tieto predpisy.
  11. Registrácia znamená skutočnú činnosť vykonávanú spôsobom uvedeným v pravidlách, ktorá je nevyhnutná na to, aby zákazník mohol využívať všetky funkcie internetového obchodu.
  12. Predávajúci - znamená internetový obchod Sensu.
  13. Internetová stránka obchodu - znamená webovú stránku, na ktorej predávajúci prevádzkuje Internetový obchod, prevádzkovaný v doméne Sensu.
  14. Tovar - znamená produkt prezentovaný predávajúcim prostredníctvom webových stránok obchodu, ktorý môže byť predmetom kúpnej zmluvy.
  15. Trvalé médium - je materiál alebo nástroj, ktorý umožňuje zákazníkovi alebo predajcovi uchovávať informácie, ktoré sú určené jemu osobne, spôsobom, ktorý umožňuje prístup k informáciám v budúcnosti na obdobie zodpovedajúce účelu takýchto informácií a ktorý umožňuje reprodukciu uložených informácií v nezmenenej podobe.
  16. Kúpnou zmluvou - rozumie sa kúpna zmluva uzavretá na diaľku za podmienok stanovených v predpisoch medzi zákazníkom a predávajúcim.
  • 3 Všeobecné ustanovenia a používanie internetového obchodu
  1. Všetky práva na internetový obchod, vrátane ekonomických autorských práv, práv duševného vlastníctva na jeho názov, jeho internetovú doménu, webovú stránku obchodu, ako aj na návrhy, formuláre, logá umiestnené na webových stránkach obchodu (s výnimkou log a fotografií prezentovaných na webových stránkach obchodu za účelom prezentácie tovaru, na ktorý tretie strany vlastnia autorské práva), patria predávajúcemu, a ich použitie môže prebiehať len určeným spôsobom a v súlade s pravidlami a s písomným súhlasom predávajúceho.
  2. Predávajúci vynaloží všetko úsilie, aby zabezpečil, že používanie internetového obchodu je možné pre používateľov internetu, ktorí používajú všetky populárne webové prehliadače, operačné systémy, typy zariadení a typy internetového pripojenia. Minimálne technické požiadavky na používanie webových stránok obchodu sú webový prehliadač minimálne v prehliadači Internet Explorer 11 alebo Chrome 66 alebo FireFox 60 alebo Opera 53 alebo Safari 5 alebo novší, s povoleným JavaScriptom, akceptovanie "cookies" a internetové pripojenie so šírkou pásma najmenej 256 kbit/s. Webová stránka obchodu je optimalizovaná pre minimálne rozlíšenie obrazovky 1024x768 pixelov.
  3. Predávajúci používa mechanizmus "cookies", ktoré server predávajúceho ukladá na pevný disk koncového zariadenia zákazníka pri používaní webových stránok zákazníka. Používanie "cookies" je zamerané na správne fungovanie webových stránok obchodu na koncových zariadeniach zákazníkov. Tento mechanizmus nezničí koncové zariadenie zákazníka a nespôsobuje zmeny v konfigurácii koncového zariadenia zákazníka alebo softvéru nainštalovaného na týchto zariadeniach. Každý zákazník môže deaktivovať mechanizmus "cookies" vo webovom prehliadači svojho koncového zariadenia. Predávajúci uvádza, že zakázanie "cookies" však môže spôsobiť ťažkosti alebo zabrániť používaniu webových stránok obchodu.
  4. Aby bolo možné zadať objednávku v internetovom obchode prostredníctvom webovej stránky obchodu a využívať služby poskytované elektronicky prostredníctvom webových stránok obchodu, je potrebné, aby zákazník mal aktívny e-mailový účet.
  5. Je zakázané, aby zákazník poskytoval nelegálny obsah a používal internetový obchod, webové stránky obchodu alebo bezplatné služby poskytované predávajúcim zákazníkom spôsobom, ktorý je v rozpore so zákonom, dobrými mravmi alebo porušuje osobné práva tretích osôb.
  6. Predávajúci prehlasuje, že verejná povaha internetu a využívanie služieb poskytovaných elektronicky môže zahŕňať riziko získania a zmeny údajov o zákazníkoch neoprávnenými osobami, preto by zákazníci mali používať vhodné technické opatrenia, ktoré minimalizujú vyššie uvedené hrozby. Mali by používať najmä antivírusové programy a programy na ochranu identity, ktoré používajú internet. Predávajúci nikdy nebude žiadať od zákazníka, aby mu poskytol heslo v akejkoľvek forme.
  7. Nie je dovolené používať zdroje a funkcie internetového obchodu na vykonávanie činností zákazníka, ktoré by porušovali záujmy predávajúceho, t. j. reklamné aktivity iného podnikateľa alebo produktu; činnosti spočívajúce v publikovaní obsahu, ktorý nesúvisí s činnosťou predávajúceho; Činnosť spočívajúca v uverejňovaní nepravdivého alebo zavádzajúceho obsahu.
  • 4 Registrácia
  1. Pre vytvorenie zákazníckeho účtu je zákazník povinný bezplatne sa zaregistrovať.
  2. Registrácia nie je potrebná na zadanie objednávky v internetovom obchode.
  3. Na registráciu by mal zákazník vyplniť registračný formulár poskytnutý predávajúcim na webových stránkach obchodu a vyplnený registračný formulár odoslať elektronicky predávajúcemu výberom príslušnej funkcie v registračnom formulári. Pri registrácii si zákazník nastaví individuálne heslo.
  4. Zákazník má tiež možnosť registrácie prostredníctvom svojho facebook.com užívateľského účtu. Vytvorenie zákazníckeho účtu sa vykonáva prostredníctvom vyhradeného presmerovania z internetového obchodu na facebook.com webovej stránky, kde je zákazník požiadaný o zadanie používateľského mena a hesla, ktoré má pre používateľský účet v facebook.com. Po autorizácii na facebook.com webovej stránke je zákazník presmerovaný späť do internetového obchodu, kde je vytvorený zákaznícky účet, s odkazom na používateľský účet na facebook.com. Užívateľské meno pre službu facebook.com a jej heslo predávajúci neregistruje a neukladá.

>5. Pri vypĺňaní registračného formulára má zákazník možnosť oboznámiť sa s pravidlami prijatím ich obsahu označením príslušného poľa vo formulári.

  1. Pri registrácii môže zákazník dobrovoľne súhlasiť so spracovaním svojich osobných údajov na marketingové účely zaškrtnutím príslušného políčka registračného formulára. V tomto prípade predávajúci jasne informuje o účele zhromažďovania osobných údajov zákazníka, ako aj o známom predávajúcom alebo zamýšľaných príjemcoch týchto údajov.
  2. Súhlas zákazníka so spracovaním jeho osobných údajov na marketingové účely nepodmieňuje možnosť uzatvorenia zmluvy s predávajúcim o poskytovaní služby správy zákazníckeho účtu elektronickými prostriedkami. Súhlas je možné kedykoľvek odvolať predložením príslušného vyhlásenia zákazníka predávajúcemu. Napríklad vyhlásenie môže byť zaslané na adresu predávajúceho prostredníctvom e-mailu.
  3. Po odoslaní vyplneného registračného formulára dostane zákazník bezodkladne potvrdenie o registrácii predávajúcim na e-mailovú adresu uvedenú v registračnom formulári. V tomto okamihu je uzatvorená zmluva o poskytovaní služby Správy zákazníckeho účtu elektronickými prostriedkami a Zákazník získava možnosť prístupu k Zákazníckemu účtu a zmeny údajov poskytnutých pri Registrácii.
  • 5 Príkazy
  1. Informácie obsiahnuté na webových stránkach obchodu nepredstavujú ponuku predávajúceho v zmysle Občianskeho zákonníka, ale len výzvu zákazníkom na predloženie ponúk na uzavretie kúpnej zmluvy.
  2. Zákazník môže zadávať objednávky v internetovom obchode prostredníctvom webových stránok obchodu 7 dní v týždni, 24 hodín denne.
  3. Zákazník, ktorý zadá objednávku prostredníctvom webovej stránky obchodu, dokončí objednávku výberom tovaru, o ktorý má záujem. Pridanie tovaru do objednávky sa vykoná výberom príkazu "PRIDAŤ DO KOŠÍKA" pod daným produktom prezentovaným na webových stránkach obchodu. Po dokončení celej objednávky a uvedení spôsobu doručenia a spôsobu platby v "KOŠÍK" zákazník zadá objednávku odoslaním objednávkového formulára predávajúcemu a výberom tlačidla "Kúpiť a zaplatiť" na webovej stránke obchodu. Zakaždým pred odoslaním objednávky predávajúcemu je zákazník informovaný o celkovej cene vybraného tovaru a dodaní, ako aj o všetkých dodatočných nákladoch, ktoré je povinný vynaložiť v súvislosti s kúpnou zmluvou.
  4. Predávajúci potvrdí zákazníkovi obsah navrhovanej kúpnej zmluvy, zaznamenaný na trvanlivom nosiči - vo forme elektronickej správy - s potvrdením pred uzavretím kúpnej zmluvy.
  5. Vyhlásenie zákazníka o uzavretí kúpnej zmluvy, ktoré predložil po doručení potvrdenia od predávajúceho podľa § 5 bod 6 vyššie, predávajúci zaznamená na trvalé médium.
  6. Po uzatvorení kúpnej zmluvy zašle predávajúci telefonicky na e-mailovú adresu uvedenú zákazníkom informácie potvrdzujúce podmienky kúpnej zmluvy na trvanlivom nosiči. Potvrdenie obsahuje najmä: špecifikáciu Tovaru, ktorý je predmetom Kúpnej zmluvy, jeho cenu, náklady na dodanie a informácie o prípadných ďalších nákladoch, ktoré je Zákazník povinný vynaložiť v súvislosti s Kúpnou zmluvou.
  7. Podanie objednávky predstavuje predloženie ponuky Zákazníkom Predávajúcemu na uzavretie kúpnej zmluvy na Tovar, ktorý je predmetom objednávky.
  8. Po zadaní objednávky zašle predávajúci potvrdenie o jej odoslaní na e-mailovú adresu uvedenú zákazníkom.
  9. Potom, po potvrdení objednávky, predávajúci zašle na e-mailovú adresu poskytnutú zákazníkom informáciu o prijatí objednávky na realizáciu. Informáciou o prijatí objednávky na vykonanie je vyhlásenie predávajúceho o prijatí ponuky uvedené v § 5 ods. 9 vyššie a po jej prijatí zákazníkom je kúpna zmluva uzavretá.
  10. Po uzatvorení kúpnej zmluvy predávajúci potvrdí svoje obchodné podmienky zákazníkovi ich zaslaním na trvanlivom nosiči na e-mailovú adresu, ktorú zákazník uviedol pri zadávaní objednávky.
  • 6 Platby
  1. Ceny na webových stránkach obchodu, ktoré sa nachádzajú vedľa príslušného tovaru, predstavujú brutto ceny a neobsahujú informácie o nákladoch na doručenie a akýchkoľvek iných nákladoch, ktoré bude zákazník povinný vynaložiť v súvislosti s kúpnou zmluvou, o ktorých bude zákazník informovaný pri výbere spôsobu doručenia a zadávaní objednávky.
  2. Zákazník si môže zvoliť nasledujúce spôsoby platby za objednaný tovar:
  3. a) bankovým prevodom na bankový účet PayU (v tomto prípade bude objednávka spracovaná po tom, čo predávajúci zašle zákazníkovi potvrdenie objednávky a po prijatí informácie zo systému PayU o pozitívnom dokončení platby);
  4. b) platobnou kartou alebo bankovým prevodom prostredníctvom externého platobného systému PayU prevádzkovaného spoločnosťou PayU S.A. so sídlom v Poznani (v tomto prípade bude objednávka spracovaná po odoslaní potvrdenia objednávky predávajúcim zákazníkovi a po prijatí informácie zo systému PayU o pozitívnom dokončení platby);
  5. c) na dobierku, platba dodávateľovi pri dodaní (v tomto prípade sa realizácia objednávky začne po odoslaní potvrdenia objednávky predávajúcemu zákazníkovi).
  6. Zákazník by mal uskutočniť platbu za objednávku vo výške vyplývajúcej z uzatvorenej kúpnej zmluvy do 3 kalendárnych dní, ak si vopred zvolil spôsob platby.
  7. Ak zákazník nezaplatí v lehote uvedenej v § 6 ods. 3, predávajúci informuje zákazníka o zrušení objednávky e-mailom alebo písomne.
  • 7 Doručenie
  1. Predávajúci uskutočňuje dodávku na území Poľskej republiky prostredníctvom obchodných partnerov (veľkoobchodníkov) v rámci dropshippingovej služby.
  2. Predávajúci je povinný dodať tovar, ktorý je predmetom kúpnej zmluvy, bez vád.
  3. Predávajúci zverejňuje na webových stránkach obchodu informácie o počte pracovných dní potrebných na doručenie a spracovanie objednávky.
  4. Dátum doručenia a vykonania objednávky uvedenej na webových stránkach obchodu sa počíta v pracovných dňoch v súlade s § 6 ods. 2 pravidiel.
  5. Objednaný Tovar je Objednávateľovi doručený prostredníctvom Poskytovateľa na adresu uvedenú v objednávkovom formulári.
  6. V deň odoslania tovaru zákazníkovi je na e-mailovú adresu zákazníka zaslaná informácia potvrdzujúca zásielku predávajúcim alebo prostredníctvom SMS na telefónne číslo zákazníka.
  7. Príkazca je povinný skontrolovať doručenú zásielku v čase a spôsobom akceptovaným pre zásielky daného typu. V prípade nedostatku alebo poškodenia zásielky má zákazník právo požiadať zamestnanca dodávateľa o spísanie príslušného protokolu.
  8. Predávajúci poskytne elektronický doklad o kúpe týkajúci sa dodaného Tovaru na e-mailovú adresu uvedenú Spotrebiteľom.
  • 8 Záruka
  1. Predávajúci zabezpečuje dodanie úplne nového tovaru bez fyzických a právnych vád. Predávajúci zodpovedá zákazníkovi, ak má tovar fyzickú alebo právnu vadu (záruka).
  2. Ak je tovar chybný, zákazník môže:
  3. a) podať vyhlásenie o znížení ceny alebo odstúpení od kúpnej zmluvy, ak predávajúci okamžite a bez zbytočných ťažkostí nevymení vadný tovar za tovar bez vád alebo vadu odstráni. Toto obmedzenie neplatí, ak už bol Tovar Predávajúcim vymenený alebo opravený alebo Predávajúci nesplnil povinnosť vymeniť Tovar za tovar bez vád alebo odstrániť vady. Namiesto odstránenia vady navrhovanej Predávajúcim môže Zákazník namiesto výmeny Tovaru požadovať výmenu Tovaru za bezvadný alebo odstránenie vady, pokiaľ uvedenie veci do súladu so zmluvou spôsobom zvoleným Zákazníkom nie je nemožné alebo by si vyžadovalo nadmerné náklady v porovnaní so spôsobom navrhnutým Predávajúcim. Pri posudzovaní neprimeraných nákladov sa berie do úvahy hodnota Tovaru bez vád, druh a závažnosť zistenej vady a nepríjemnosti, ktorým by inak bol Zákazník vystavený.
  4. b) požadovať výmenu chybného Tovaru za tovar bez vád alebo odstránenie vád. Predávajúci je povinný vymeniť vadný tovar za tovar bez vád alebo odstrániť vadu v primeranej lehote bez neprimeraných ťažkostí pre zákazníka. Predávajúci môže odmietnuť vyhovieť požiadavke zákazníka, ak nie je možné uviesť vadný tovar do súladu s kúpnou zmluvou spôsobom zvoleným zákazníkom alebo by si to vyžadovalo nadmerné náklady v porovnaní s druhým možným spôsobom plnenia kúpnej zmluvy. Náklady na opravu alebo výmenu znáša predávajúci.
  5. Zákazník, ktorý uplatňuje práva zo záruky, je povinný doručiť vadnú vec na adresu predávajúceho. V prípade zákazníka, ktorý je spotrebiteľom, znáša náklady na doručenie predávajúci.
  6. Predávajúci zodpovedá v rámci záruky, ak sa fyzická vada zistí do dvoch rokov od dodania tovaru zákazníkovi. Právo na odstránenie vady alebo výmenu Tovaru za bezvadný zaniká po uplynutí jedného roka, táto lehota však nesmie skončiť pred uplynutím lehoty uvedenej v prvej vete. V tejto lehote môže zákazník odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo podať vyhlásenie o znížení ceny z dôvodu vady tovaru. Ak Zákazník požiadal o výmenu Tovaru za tovar bez vád alebo odstránenie vady, lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy alebo podanie vyhlásenia o znížení ceny začína plynúť neúčinným uplynutím lehoty na výmenu Tovaru alebo odstránenie vady.
  7. Akékoľvek reklamácie týkajúce sa tovaru alebo plnenia kúpnej zmluvy môže zákazník zaslať písomne na adresu predávajúceho.
  8. Predávajúci do 14 dní odo dňa žiadosti obsahujúcej reklamáciu odpovie na reklamáciu tovaru alebo na reklamáciu súvisiacu s plnením kúpnej zmluvy oznámenú zákazníkom.
  9. Zákazník môže uplatniť reklamáciu u predávajúceho v súvislosti s využívaním bezplatných služieb poskytovaných predávajúcim elektronicky. Reklamáciu je možné podať elektronicky a zaslať info@SENSU.SK V reklamácii by mal zákazník uviesť popis problému. Predávajúci bezodkladne posúdi reklamáciu a poskytne zákazníkovi odpoveď, najneskôr však do 14 dní.
  10. Predávajúci nevyužíva mimosúdne riešenie sporov uvedené v zákone z 23. septembra 2016 o mimosúdnom riešení spotrebiteľských sporov.
  • 9 Odstúpenie od kúpnej zmluvy
  1. Zákazník, ktorý je spotrebiteľom a uzavrel kúpnu zmluvu, môže od nej odstúpiť do 30 dní bez udania dôvodu.
  2. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť od okamihu, keď spotrebiteľ prevezme tovar. Spotrebiteľ môže odstúpiť od kúpnej zmluvy predložením vyhlásenia o odstúpení predávajúcemu. Toto vyhlásenie je možné podať napríklad písomne na adresu predávajúceho, e-mailom na adresu predávajúceho. Vyhlásenie môže byť predložené na formulári, ktorého vzor umiestnil predávajúci na webovú stránku obchodu.  Na dodržanie termínu stačí zaslať výpis pred jeho uplynutím.
  3. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy sa považuje za neplatnú.
  4. Ak spotrebiteľ urobil vyhlásenie o odstúpení od kúpnej zmluvy predtým, ako predávajúci prijal jeho ponuku, ponuka prestáva byť záväzná.
  5. Predávajúci je povinný bezodkladne, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia vyhlásenia spotrebiteľa o odstúpení od kúpnej zmluvy, vrátiť všetky ním uskutočnené platby vrátane nákladov na doručenie tovaru spotrebiteľovi. Predávajúci môže pozastaviť vrátenie prijatých platieb od Spotrebiteľa až do vrátenia Tovaru alebo do poskytnutia dôkazu o vrátení Tovaru, podľa toho, čo nastane skôr.
  6. Ak si spotrebiteľ uplatňujúci právo na odstúpenie od zmluvy zvolil iný spôsob doručenia, než je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý predávajúci ponúka, predávajúci nie je povinný uhradiť dodatočné náklady, ktoré spotrebiteľovi vznikli.
  7. Spotrebiteľ je povinný vrátiť Tovar Predávajúcemu bezodkladne, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia od Kúpnej zmluvy. Pre dodržanie lehoty stačí pred uplynutím tejto lehoty zaslať Tovar späť na adresu Predávajúceho.
  8. V prípade odstúpenia od zmluvy znáša zákazník, ktorý je spotrebiteľom, len priame náklady na vrátenie tovaru.
  9. Spotrebiteľ zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku jeho použitia spôsobom, ktorý presahuje rámec nevyhnutný na zistenie charakteru, vlastností a funkčnosti tovaru.
  10. Predávajúci vráti platbu rovnakým spôsobom platby, aký použil spotrebiteľ, pokiaľ spotrebiteľ výslovne nesúhlasil s iným spôsobom vrátenia, ktorý mu nespôsobuje žiadne náklady.

    11. Podľa § 38 zákona o právach spotrebiteľov odstúpenie od zmluvy nepodlieha zapečatenému tovaru, ktorý by mal byť zo zdravotných alebo hygienických dôvodov uzavretý, ak bol obal otvorený po dodaní spotrebiteľom;
  • 10 Bezplatné služby
  1. Predávajúci poskytuje zákazníkom bezplatné služby elektronicky:
  2. a) kontaktný formulár;
  3. b) Informačný bulletin;
  4. c) vedenie účtu Klienta;
  5. d) Zverejnenie spätnej väzby.
  6. Služby uvedené v § 10 odst. 1 vyššie sú poskytované 7 dní v týždni, 24 hodín denne.
  7. Predávajúci si vyhradzuje právo zvoliť a zmeniť druh, formu, čas a spôsob poskytovania prístupu k vybraným službám, o ktorých bude informovať zákazníkov spôsobom vhodným na zmenu pravidiel.
  8. Služba kontaktného formulára spočíva v zaslaní správy predávajúcemu pomocou formulára umiestneného na webových stránkach obchodu.
  9. Odstúpenie od služby bezplatného kontaktného formulára je možné kedykoľvek a spočíva v ukončení zasielania otázok predávajúcemu.
  10. Službu Newsletter môže využívať každý zákazník, ktorý zadá svoju e-mailovú adresu alebo telefónne číslo pomocou registračného formulára poskytnutého predávajúcim na webových stránkach obchodu. Po odoslaní vyplneného registračného formulára zákazník okamžite obdrží aktivačný odkaz e-mailom na e-mailovú adresu/telefónne číslo uvedené v registračnom formulári na potvrdenie prihlásenia sa na odber newslettera. Aktiváciou odkazu zákazníkom vzniká zmluva o poskytovaní služby Newsletter elektronickými prostriedkami.
  11. Služba Newsletter spočíva v tom, že predávajúci zašle na e-mailovú adresu alebo prostredníctvom SMS elektronickú správu obsahujúcu informácie o nových produktoch alebo službách v ponuke predávajúceho. Newsletter zasiela predávajúci všetkým zákazníkom, ktorí sa prihlásili na odber.
  12. Každý newsletter adresovaný zákazníckym údajom obsahuje najmä: informácie o odosielateľovi, vyplnené pole "predmet" špecifikujúce obsah zásielky a informácie o možnosti a spôsobe odstúpenia od bezplatnej služby Newsletter.
  13. Zákazník môže kedykoľvek odstúpiť od odberu newslettera zrušením odberu prostredníctvom odkazu obsiahnutého v každej elektronickej správe alebo textovej správe odoslanej v rámci služby Newsletter.
  14. Služba správy zákazníckych účtov je k dispozícii po registrácii za podmienok popísaných v Podmienkach a spočíva v poskytnutí vyhradeného panelu zákazníkovi na webových stránkach obchodu, ktorý umožňuje zákazníkovi meniť údaje poskytnuté pri registrácii a sledovať stav objednávok a históriu už dokončených objednávok.
  15. Zákazník, ktorý dokončil Registráciu, môže podať žiadosť o vymazanie Zákazníckeho účtu Predávajúceho, avšak v prípade žiadosti o vymazanie Zákazníckeho účtu zo strany Predávajúceho môže byť žiadosť vymazaná do 14 dní od podania žiadosti.
  16. Služba zverejňovania názorov spočíva v tom, že predávajúci, zákazníci, ktorí uskutočnili nákup, môžu na webových stránkach obchodu zverejniť individuálne a subjektívne vyhlásenia zákazníka týkajúce sa najmä tovaru.
  17. Odstúpenie od služby Zverejnenie názorov je možné kedykoľvek a spočíva v ukončení zverejňovania obsahu zákazníkom na webových stránkach obchodu.
  18. Predávajúci je oprávnený zablokovať prístup k zákazníckemu účtu a bezplatným službám, ak zákazník koná v neprospech predávajúceho, t.j. vykonáva reklamné aktivity iného podnikateľa alebo produktu; činnosti spočívajúce v publikovaní obsahu, ktorý nesúvisí s činnosťou predávajúceho; činnosť spočívajúca v zverejnení nepravdivého alebo zavádzajúceho obsahu, ako aj ak zákazník koná na úkor iných zákazníkov, porušenie zákona alebo ustanovení predpisov zo strany zákazníka, ako aj ak je zablokovanie prístupu k zákazníckemu účtu a bezplatným službám oprávnené z bezpečnostných dôvodov - najmä: porušenie bezpečnosti webových stránok obchodu zákazníkom alebo iná činnosť hackera. Zablokovanie prístupu k Zákazníckemu účtu a bezplatným službám z vyššie uvedených dôvodov trvá po dobu nevyhnutnú na vyriešenie problému, ktorý je základom pre zablokovanie prístupu k Zákazníckemu účtu a bezplatným službám. Predávajúci informuje Zákazníka o zablokovaní prístupu k Zákazníckemu účtu a bezplatným službám elektronickými prostriedkami na adresu uvedenú Zákazníkom v registračnom formulári.
  • 11 Zodpovednosť zákazníka za ním zverejnený obsah
  1. Zverejnením obsahu a jeho sprístupnením zákazník dobrovoľne šíri obsah. Zverejnený obsah neodráža názory predávajúceho a nemal by sa stotožňovať s jeho činnosťou. Predávajúci nie je poskytovateľom obsahu, ale len subjektom, ktorý na tento účel poskytuje vhodné zdroje IKT.
  2. Zákazník prehlasuje, že:
  3. a) je oprávnený využívať autorove vlastnícke práva, práva priemyselného vlastníctva a/alebo práva súvisiace s dielami, práva priemyselného vlastníctva (napr. ochranné známky) a/alebo predmet práv súvisiacich s obsahom;
  4. b) umiestnenie a sprístupnenie v rámci služieb uvedených v § 10 Pravidiel, osobných údajov, obrázkov a informácií týkajúcich sa tretích strán bolo vykonané zákonným, dobrovoľným spôsobom a so súhlasom osôb, ktorých sa týkajú; c) súhlasí s kontrolou zverejneného obsahu inými zákazníkmi a predávajúcim, ako aj oprávňuje predávajúceho na jeho bezplatné použitie v súlade s ustanoveniami týchto pravidiel;
  5. d) súhlasí s vykonaním úprav diel v zmysle zákona o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom.
  6. Zákazník nie je oprávnený:
  7. a) zverejňovanie osobných údajov tretích osôb v rámci využívania služieb uvedených v § 10 Pravidiel a šírenie podobizne tretích osôb bez súhlasu alebo súhlasu tretej strany vyžadovanej zákonom;
  8. b) zverejňovanie reklamného a/alebo propagačného obsahu v rámci využívania služieb uvedených v § 10 Pravidiel.
  9. Predávajúci je zodpovedný za obsah zverejnený zákazníkmi za predpokladu, že dostanú oznámenie v súlade s § 12 pravidiel.
  10. Je zakázané, aby Zákazníci pri využívaní služieb uvedených v § 10 Pravidiel zverejňovali obsah, ktorý by mohol najmä:
  11. a) byť zverejnené v zlej viere, napr. s úmyslom porušiť osobné práva tretích strán;
  12. b) porušovať akékoľvek práva tretích strán vrátane práv súvisiacich s ochranou autorských práv a s nimi súvisiacich práv, ochrany práv priemyselného vlastníctva, obchodného tajomstva alebo súvisiacich s povinnosťou zachovávať mlčanlivosť;
  13. c) byť urážlivý alebo vyhrážať sa iným osobám, obsahovať slovnú zásobu porušujúcu dobré mravy (napr. používaním vulgárnych výrazov alebo výrazov bežne považovaných za urážlivé);
  14. d) byť v rozpore so záujmom predávajúceho, t.j. obsah predstavujúci reklamné materiály iného podnikateľa alebo produktu; obsah, ktorý nesúvisí s činnosťou predávajúceho; nepravdivý alebo zavádzajúci obsah;
  15. e) inak porušovať ustanovenia Predpisov, slušnosť, platné právo, spoločenské alebo morálne normy.
  16. V prípade prijatia oznámenia v súlade s § 12 pravidiel si predávajúci vyhradzuje právo zmeniť alebo vymazať obsah zverejnený zákazníkmi v súvislosti s ich používaním služieb uvedených v § 10 pravidiel, najmä vo vzťahu k obsahu, ktorý bol určený na základe správ tretích strán alebo príslušných orgánov, že predstavuje porušenie týchto pravidiel alebo platných právnych predpisov. Predávajúci zverejnený obsah priebežne nekontroluje.
  17. Zákazník súhlasí s tým, že predávajúci môže voľne používať obsah, ktorý umiestnil ako súčasť webových stránok obchodu.
  • 12 Nahlásenie hrozby alebo porušenia práv
  1. Ak sa zákazník alebo iná osoba alebo subjekt domnieva, že obsah zverejnený na webových stránkach obchodu porušuje ich práva, osobné práva, slušnosť, pocity, morálku, presvedčenie, zásady spravodlivej hospodárskej súťaže, know-how, tajomstvá chránené zákonom alebo na základe povinnosti, môže informovať predávajúceho o možnom porušení.
  2. Predávajúci, ktorý je upozornený na možné porušenie, podnikne okamžité kroky na odstránenie obsahu, ktorý je príčinou porušenia, z webových stránok obchodu.
  • 13 Ochrana osobných údajov
  1. Zásady ochrany osobných údajov sú obsiahnuté v Zásadách ochrany osobných údajov.2. Kontakt na zodpovednú osobu – info@sensu.sk
  • 14 Odstúpenie od zmluvy (nevzťahuje sa na kúpne zmluvy)
  1. Zákazník aj predávajúci môžu vypovedať zmluvu o poskytovaní elektronických služieb kedykoľvek a bez uvedenia dôvodu, s výhradou práv nadobudnutých druhou stranou pred ukončením vyššie uvedenej zmluvy a ustanovení uvedených nižšie.
  2. Zákazník, ktorý dokončil registráciu, ukončí zmluvu o poskytovaní elektronických služieb zaslaním príslušného vyhlásenia o vôli predávajúceho akýmkoľvek prostriedkom komunikácie na diaľku, ktorý umožní predávajúcemu oboznámiť sa s vyhlásením o zámere zákazníka.
  3. Predávajúci ukončí zmluvu o poskytovaní elektronických služieb zaslaním príslušného vyhlásenia o vôli zákazníkovi na e-mailovú adresu, ktorú zákazník uviedol pri registrácii.
  • 15 Záverečné ustanovenia
  1. Predávajúci zodpovedá za neplnenie alebo nesprávne plnenie zmluvy, ale v prípade zmlúv uzatvorených so zákazníkmi, ktorí sú podnikateľmi, zodpovedá predávajúci iba v prípade úmyselného poškodenia a v medziach strát, ktoré skutočne vznikli zákazníkovi, ktorý je podnikateľom.
  2. Obsah týchto pravidiel môže byť kedykoľvek zaznamenaný tlačou, uložením na médium alebo stiahnutím z webovej stránky obchodu.
  3. Ak vznikne spor na základe uzatvorenej kúpnej zmluvy, zmluvné strany sa usilujú vyriešiť vec zmierom. Rozhodným právom pre riešenie sporov vyplývajúcich z tohto nariadenia je poľské právo.
  4. Predávajúci informuje spotrebiteľa-spotrebiteľa o možnosti využitia mimosúdnej sťažnosti a prostriedkov nápravy. Pravidlá prístupu k týmto postupom sú k dispozícii v kanceláriách alebo na webových sídlach orgánov oprávnených na mimosúdne riešenie sporov. Medzi nich môžu patriť najmä ombudsmani pre spotrebiteľov alebo provinčné inšpektoráty obchodnej inšpekcie, ktorých zoznam je dostupný na internetovej stránke Úradu pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa. Predávajúci informuje, že platforma systému riešenia sporov online na úrovni EÚ pre spory medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi (platforma RSO) je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/ adrese.
  5. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok. Všetky objednávky prijaté predávajúcim na vykonanie pred dátumom nadobudnutia účinnosti nových predpisov sa vykonávajú na základe predpisov, ktoré boli účinné v deň zadania objednávky zákazníkom. Zmena pravidiel nadobudne účinnosť do 7 dní od dátumu zverejnenia na webových stránkach obchodu. Predávajúci informuje zákazníka 7 dní pred nadobudnutím účinnosti nových predpisov o zmene predpisov prostredníctvom elektronickej správy obsahujúcej odkaz na znenie zmenených predpisov. Ak zákazník neakceptuje nový obsah pravidiel, je povinný informovať predávajúceho, čo má za následok ukončenie zmluvy v súlade s ustanoveniami § 14 pravidiel.
  6. Obchodný zákonník nadobúda účinnosť dňa 1.06.2020, údaje predávajúceho sa zmenili dňa 13.12.2022. v súlade s rozhodnutím Súdneho dvora o zmene právnej formy činnosti.

 

Verzia od 15.08.2023r.

PREDPISY PRE E-SHOP

 

1.

Tieto obchodné podmienky definujú všeobecné podmienky, pravidlá a spôsob predaja vykonávaného spoločnosťou JUPITER CAPITAL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ s registrovaným sídlom v Krakove prostredníctvom internetového obchodu sensu  (ďalej len "internetový obchod") a definujú podmienky poskytovania bezplatných elektronických služieb spoločnosťou JUPITER CAPITAL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ s registrovaným sídlom v Krakove

§ 1 Vymedzenie pojmov

 

1.

Pracovné dni  - sú dni v týždni od pondelka do piatku, okrem štátnych sviatkov.

 

2.

Dodanie - znamená skutočnú činnosť spočívajúcu v dodaní Tovaru uvedeného v objednávke Predávajúcim prostredníctvom Dodávateľa Zákazníkovi.

 

3.

Dodávateľ - znamená subjekt, s ktorým Predávajúci spolupracuje v rámci Dodania Tovaru:

 

a)

kuriérska spoločnosť;

 

b)

InPost Sp. z o.o. so sídlom v Krakove, ktorá poskytuje doručovacie a systémové služby P.O. Box (Paczkomat).

 

4.

Heslo - znamená reťazec písmen, číslic alebo iných znakov vybraných zákazníkom pri registrácii v internetovom obchode, ktorý slúži na zabezpečenie prístupu k zákazníckemu účtu v internetovom obchode.

 

5.

Zákazník - znamená subjekt, pre ktorý môžu byť v súlade s predpismi a právnymi predpismi služby poskytované elektronicky alebo s ktorým môže byť uzatvorená kúpna zmluva.

 

6.

Spotrebiteľ - je fyzická osoba, ktorá vykonáva s podnikateľom právny úkon, ktorý priamo nesúvisí s jeho podnikaním alebo odbornou činnosťou.

 

7.

Zákaznícky účet  - znamená individuálny panel pre každého Zákazníka, spustený v jeho mene Predávajúcim po tom, čo sa Zákazník zaregistruje a uzavrie zmluvu o poskytovaní Služby správy zákazníckych účtov. 

 

8.

Podnikateľ - je fyzická osoba, právnická osoba alebo  organizačná zložka, ktorá nie je právnickou osobou, ktorej zákon priznáva spôsobilosť na právne úkony, podnikanie alebo odbornú činnosť vo vlastnom mene a vykonáva právny úkon priamo súvisiaci s jej podnikateľskou alebo odbornou činnosťou.

 

9.

Podnikateľ so spotrebiteľskými právami - je fyzická osoba, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu priamo súvisiacu s jeho podnikateľskou činnosťou, ak z obsahu kúpnej zmluvy vyplýva, že pre tohto podnikateľa nemá profesijný charakter, vyplývajúci najmä z predmetu jeho podnikateľskej činnosti, sprístupnený na základe ustanovení o centrálnej registrácii a informáciách o hospodárskej činnosti.

 

10.

Nariadenia - znamená tieto predpisy.

 

11.

Registrácia - znamená skutočnú činnosť vykonávanú spôsobom uvedeným v pravidlách, ktorá je nevyhnutná na to, aby zákazník mohol využívať všetky funkcie internetového obchodu.

 

12.

Predávajúci -  znamená JUPITER CAPITAL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ s registrovaným sídlom v Krakove (30-094), Bolesława Wallek-Walewskiego 21, IČ DPH: 6772487933, REGON: 523924334, zapísaná v registri podnikateľov vedenom Okresným súdom pre Krakov-Śródmieście v Krakove, XI Obchodné oddelenie Národného súdneho registra pod číslom KRS 0001007521, so základným imaním 20 000 PLN; e-mail: info@sensu.sk, ktorý je zároveň vlastníkom Internetového obchodu.

 

Číslo BDO - 000594266.

 

13.

Internetová stránka obchodu - znamená webovú stránku, pod ktorou predávajúci prevádzkuje internetový obchod pôsobiaci v sensu

 

14.

Tovar - znamená produkt prezentovaný predávajúcim prostredníctvom webových stránok obchodu, ktorý môže byť predmetom kúpnej zmluvy.

 

15.

Trvanlivosť - schopnosť Tovaru zachovať si svoje funkcie a vlastnosti pri bežnom používaní.

 

16.

Trvalé médium – znamená materiál alebo nástroj, ktorý umožňuje zákazníkovi alebo predajcovi ukladať informácie adresované osobne spôsobom, ktorý umožňuje prístup k informáciám v  budúcnosti na obdobie vhodné na účely takýchto informácií a ktorý umožňuje reprodukciu uložených informácií v nezmenenej podobe.

 

17.

Kúpna zmluva  - znamená kúpnu zmluvu uzatvorenú na diaľku za podmienok stanovených v Pravidlách medzi Zákazníkom a Predávajúcim.

§ 2 Všeobecné ustanovenia a používanie internetového obchodu

 

1.

Všetky práva na internetový obchod, vrátane ekonomických autorských práv, práv duševného vlastníctva na jeho názov, jeho internetovú doménu, webovú stránku obchodu, ako aj na návrhy, formuláre, logá umiestnené na webových stránkach obchodu (s výnimkou log a fotografií prezentovaných na webových stránkach obchodu za účelom prezentácie tovaru, ku ktorému autorské práva patria tretím stranám), patria predávajúcemu a ich použitie sa môže uskutočniť iba špecifikovaným spôsobom a v súlade s pravidlami a písomný súhlas predávajúceho.

 

2.

Predávajúci vynaloží všetko úsilie, aby zabezpečil, že používanie internetového obchodu je možné pre používateľov internetu, ktorí používajú všetky populárne webové prehliadače, operačné systémy, typy zariadení a typy internetového pripojenia. Minimálne technické požiadavky na používanie webových stránok Obchodu sú verzia webového prehliadača minimálne Microsoft Edge 109 alebo Internet Explorer 11 alebo Chrome 110 alebo FireFox 109 alebo Opera 95 alebo Safari 11 alebo novšia, s povoleným JavaScriptom, akceptovanie "cookies" a internetové pripojenie so šírkou pásma najmenej 256 kbit/s. Webová stránka obchodu je optimalizovaná pre minimálne rozlíšenie obrazovky 1024x768 pixelov.

 

3.

Predávajúci používa mechanizmus "cookies", ktoré server predávajúceho ukladá na pevný disk koncového zariadenia zákazníka pri používaní webových stránok zákazníka. Používanie "cookies" je zamerané na správne fungovanie webových stránok obchodu na koncových zariadeniach zákazníkov. Tento mechanizmus nezničí koncové zariadenie zákazníka a nespôsobuje zmeny v konfigurácii koncového zariadenia zákazníka alebo softvéru nainštalovaného na týchto zariadeniach. Každý zákazník môže deaktivovať mechanizmus "cookies" vo webovom prehliadači svojho koncového zariadenia. Predávajúci uvádza, že zakázanie "cookies" však môže spôsobiť ťažkosti alebo zabrániť používaniu webových stránok obchodu.

 

4.

Aby bolo možné zadať objednávku v internetovom obchode prostredníctvom webových stránok obchodu a využívať služby poskytované elektronicky prostredníctvom webových stránok obchodu, je potrebné, aby mal zákazník aktívny e-mailový účet.

 

5.

Je zakázané, aby zákazník poskytoval nezákonný obsah a používal internetový obchod, webové stránky obchodu alebo bezplatné služby poskytované predávajúcim zákazníkom spôsobom, ktorý je v rozpore so zákonom, dobrými mravmi alebo porušuje osobné práva tretích strán.

 

6.

Predávajúci prehlasuje, že verejný charakter internetu a využívanie služieb poskytovaných elektronicky môže zahŕňať riziko získania a úpravy údajov o zákazníkoch neoprávnenými osobami, preto by mal zákazník použiť vhodné technické opatrenia, ktoré minimalizujú vyššie uvedené hrozby. Mali by používať najmä antivírusové programy a programy na ochranu identity, ktoré používajú internet. Predávajúci nikdy nebude žiadať od zákazníka, aby mu poskytol heslo v akejkoľvek forme.

 

7.

Nie je dovolené používať zdroje a funkcie internetového obchodu na vykonávanie činností zákazníka, ktoré by porušovali záujmy predávajúceho, t. j. reklamné aktivity iného podnikateľa alebo produktu; činnosti spočívajúce v publikovaní obsahu, ktorý nesúvisí s činnosťou predávajúceho; Činnosť spočívajúca v uverejňovaní nepravdivého alebo zavádzajúceho obsahu.

§ 3 Registrácia

 

1.

Pre vytvorenie Zákazníckeho účtu je Zákazník povinný bezplatne sa zaregistrovať.

 

2.

Registrácia nie je potrebná na zadanie objednávky v internetovom obchode.

 

3.

Na registráciu by mal zákazník vyplniť registračný formulár poskytnutý predávajúcim na webových stránkach obchodu a vyplnený registračný formulár odoslať elektronicky predávajúcemu výberom príslušnej funkcie v registračnom formulári. Pri registrácii si zákazník nastaví individuálne heslo.

 

4.

Zákazník má tiež možnosť registrácie prostredníctvom svojho facebook.com používateľského účtu. Vytvorenie zákazníckeho účtu sa vykonáva prostredníctvom vyhradeného presmerovania z internetového obchodu na facebook.com webovej stránky, kde je zákazník požiadaný o zadanie používateľského mena a hesla, ktoré má pre používateľský účet v facebook.com. Po autorizácii na facebook.com webovej stránke je zákazník presmerovaný späť do internetového obchodu, kde je vytvorený zákaznícky účet, s odkazom na používateľský účet na facebook.com. Užívateľské meno pre službu facebook.com a jej heslo predávajúci neregistruje a neukladá.

 

5.

Pri vypĺňaní registračného formulára má zákazník možnosť oboznámiť sa s pravidlami prijatím ich obsahu označením príslušného poľa vo formulári.

 

6.

Pri registrácii môže zákazník dobrovoľne súhlasiť so spracovaním svojich osobných údajov na marketingové účely zaškrtnutím príslušného políčka v registračnom formulári. V tomto prípade predávajúci jasne informuje o účele zhromažďovania osobných údajov zákazníka, ako aj o známom predávajúcom alebo zamýšľaných príjemcoch týchto údajov.

 

7.

Súhlas zákazníka so spracovaním jeho osobných údajov na marketingové účely nepodmieňuje možnosť uzatvorenia zmluvy s predávajúcim o poskytovaní služby správy zákazníckych účtov elektronickými prostriedkami. Súhlas je možné kedykoľvek odvolať predložením príslušného vyhlásenia zákazníka predávajúcemu. Napríklad vyhlásenie môže byť zaslané na adresu predávajúceho prostredníctvom e-mailu.

 

8.

Po odoslaní vyplneného registračného formulára zákazník bezodkladne obdrží potvrdenie o registrácii predávajúcim e-mailom na e-mailovú adresu uvedenú v registračnom formulári. V tomto okamihu je uzatvorená zmluva o poskytovaní služby Správy zákazníckeho účtu elektronickými prostriedkami a Zákazník získava možnosť prístupu do Zákazníckeho účtu a zmeny údajov poskytnutých pri Registrácii.

§ 4 Príkazy

 

1.

Informácie obsiahnuté na webových stránkach obchodu nepredstavujú ponuku predávajúceho v zmysle Občianskeho zákonníka, ale len výzvu zákazníkom na predloženie ponúk na uzavretie kúpnej zmluvy.

 

2.

Zákazník môže zadávať objednávky v internetovom obchode prostredníctvom webových stránok obchodu 7 dní v týždni, 24 hodín denne.

 

3.

Zákazník, ktorý zadá objednávku prostredníctvom webovej stránky obchodu, dokončí objednávku výberom tovaru, o ktorý má záujem. Pridanie tovaru do objednávky sa vykoná výberom príkazu "PRIDAŤ DO KOŠÍKA" pod daným produktom prezentovaným na webových stránkach obchodu. Po dokončení celej objednávky a uvedení spôsobu doručenia a spôsobu platby v "KOŠÍK" zákazník zadá objednávku odoslaním objednávkového formulára predávajúcemu a výberom tlačidla "Objednať a zaplatiť" na webovej stránke obchodu. Zakaždým pred odoslaním objednávky predávajúcemu je zákazník informovaný o celkovej cene vybraného tovaru a dodaní, ako aj o všetkých dodatočných nákladoch, ktoré je povinný vynaložiť v súvislosti s kúpnou zmluvou.

 

4.

Podaním objednávky sa rozumie predloženie ponuky Zákazníka Predávajúcemu na uzavretie kúpnej zmluvy na Tovar, ktorý je predmetom objednávky.

 

5.

Po odoslaní objednávky zašle predávajúci potvrdenie o jej odoslaní na e-mailovú adresu uvedenú zákazníkom.

 

6.

Následne po potvrdení objednávky zašle predávajúci na e-mailovú adresu uvedenú zákazníkom informáciu o prijatí objednávky na realizáciu. Informáciou o prijatí objednávky na vykonanie je vyhlásenie predávajúceho o prijatí ponuky uvedené v § 4 bod 4 vyššie a po jej prijatí zákazníkom je kúpna zmluva uzavretá.

 

7.

Po uzatvorení kúpnej zmluvy predávajúci potvrdí svoje obchodné podmienky zákazníkovi zaslaním na trvalom nosiči, na e-mailovú adresu zákazníka alebo písomne na adresu, ktorú zákazník uviedol pri registrácii alebo zadávaní objednávky.

§ 5 Platby

 

1.

Ceny na webových stránkach obchodu, ktoré sa nachádzajú vedľa príslušného tovaru, sú brutto ceny a neobsahujú informácie o nákladoch na doručenie a akýchkoľvek iných nákladoch, ktoré bude zákazník povinný vynaložiť v súvislosti s kúpnou zmluvou, o ktorých bude zákazník informovaný pri výbere spôsobu doručenia a zadávaní objednávky.

 

2.

Zákazník si môže zvoliť nasledujúce spôsoby platby za objednaný Tovar:

 

a)

bankovým prevodom na bankový účet predávajúceho (v tomto prípade sa realizácia objednávky začne po tom, čo predávajúci zašle zákazníkovi potvrdenie objednávky a po pripísaní finančných prostriedkov na bankový účet predávajúceho);

 

b)

kreditnou kartou, bankovým prevodom alebo BLIK prostredníctvom externého platobného systému przelewy24.pl, ktorý prevádzkuje spoločnosť PayPro S.A. so sídlom v Poznani (v tomto prípade sa realizácia objednávky začne po tom, čo predávajúci zašle zákazníkovi potvrdenie objednávky a po pripísaní finančných prostriedkov na bankový účet predávajúceho po prijatí informácie z przelewy24.pl systému o pozitívnom dokončení platby);

 

c)

bezhotovostným prevodom na bankový účet predávajúceho s odloženou splatnosťou. Po výbere platobnej metódy PayPo prevádzkovanej spoločnosťou PayPo Sp. z o.o. so sídlom vo Varšave je zákazník presmerovaný na transakčnú službu PayPo a použitie tohto spôsobu platby vyžaduje predchádzajúce pozitívne overenie údajov zákazníka poskytovateľom platobných služieb PayPo za podmienok uvedených v platobných podmienkach stanovených spoločnosťou PayPo. Realizácia objednávky a preprava sa začne po tom, čo predávajúci pošle zákazníkovi potvrdenie o prijatí objednávky.

 

3.

Zákazník by mal uskutočniť platbu za objednávku vo výške vyplývajúcej z uzatvorenej kúpnej zmluvy do 3 pracovných dní, ak si vopred zvolil spôsob platby.

 

4.

V prípade nesplnenia záväzku zmluvnými stranami v určenej lehote vyplývajúceho z uzavretej kúpnej zmluvy môže oprávnená strana v prípade omeškania druhej zmluvnej strany odstúpiť od zmluvy bez určenia dodatočnej lehoty v súlade s § 492 Občianskeho zákonníka. Odstúpenie od zmluvy sa môže uskutočniť do 3 pracovných dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Vyššie uvedené právo platí najmä v prípade neuhradenia objednávky zákazníkom vo vyššie uvedenej stanovenej lehote. V takejto situácii po neúčinnom uplynutí lehoty splatnosti zašle predávajúci zákazníkovi vyhlásenie o odstúpení od zmluvy na trvalom nosiči podľa § 492 Občianskeho zákonníka.

§ 6 Dodanie

 

1.

Predávajúci vykonáva dodávku na území Poľskej republiky.

 

2.

Predávajúci je povinný dodať Tovar v súlade s Kúpnou zmluvou.

 

3.

Predávajúci zverejňuje na webových stránkach obchodu informácie o počte pracovných dní potrebných na doručenie a spracovanie objednávky.

 

4.

Dátum doručenia a vykonania objednávky uvedenej na webových stránkach obchodu sa počíta v pracovných dňoch v súlade s § 5 ods. 2 pravidiel.

 

5.

Objednaný Tovar je Objednávateľovi doručený prostredníctvom Poskytovateľa na adresu uvedenú v objednávkovom formulári.

 

Ak si ako dodávateľa vyberiete spoločnosť InPost Sp. z o.o. so sídlom v Krakove, dodacou adresou bude adresa skrinky na balíky, ktorú si zákazník vybral v čase zadania objednávky.

 

6.

Zákazník je povinný skontrolovať doručenú zásielku v čase a spôsobom akceptovaným pre zásielky daného typu. V prípade nedostatku alebo poškodenia zásielky má zákazník právo požiadať zamestnanca dodávateľa o spísanie príslušného protokolu.

 

7.

Predávajúci v súlade s vôľou Zákazníka priloží k zásielke, ktorá je predmetom Dodávky, doklad o kúpe alebo zašle faktúru za dodaný Tovar e-mailom na e-mailovú adresu uvedenú Zákazníkom pri zadávaní jednej objednávky. Faktúra je doručená e-mailom vo forme elektronického súboru vo formáte PDF. Na otvorenie súboru musí mať zákazník bezplatný softvér kompatibilný s formátom PDF. Za týmto účelom predávajúci odporúča Adobe Acrobat Reader, ktorý si môžete bezplatne stiahnuť na http://www.adobe.com

 

Na získanie faktúry s DPH by mal zákazník pri nákupe uviesť, že nakupuje tovar ako podnikateľ (platiteľ dane). Oznámenie vyššie uvedeného vyhlásenia sa vykoná zaškrtnutím príslušného políčka v objednávkovom formulári pred odoslaním objednávky predávajúcemu.

 

8.

V prípade neprítomnosti Zákazníka na adrese uvedenej pri zadávaní objednávky ako dodacia adresa zanechá zamestnanec Poskytovateľa oznámenie alebo sa nás pokúsi telefonicky kontaktovať, aby určil dátum, kedy bude Zákazník prítomný. V prípade vrátenia objednaného tovaru do internetového obchodu poskytovateľom bude predávajúci kontaktovať zákazníka elektronicky alebo telefonicky a opätovne sa so zákazníkom dohodne na termíne a cene doručenia.

§ 7 Záruka pre podnikateľov

 

1.

Predávajúci zabezpečuje dodanie tovaru bez vád. Predávajúci zodpovedá podnikateľovi, ak má tovar vadu.

 

2.

Ak má Tovar vadu, Podnikateľ môže:

 

a)

Podajte vyhlásenie o znížení ceny alebo odstúpení od kúpnej zmluvy, ak predávajúci okamžite a bez nadmerných ťažkostí podnikateľovi nevymení vadný tovar za tovar bez vád alebo vadu odstráni.

 

Toto obmedzenie neplatí, ak už bol Tovar Predávajúcim vymenený alebo opravený alebo Predávajúci nesplnil povinnosť vymeniť Tovar za tovar bez vád alebo odstrániť vady. Namiesto odstránenia vady navrhovanej Predávajúcim môže Podnikateľ požiadať o výmenu Tovaru za bezchybný alebo namiesto výmeny Tovaru požiadať o odstránenie vady, pokiaľ uvedenie veci do súladu so zmluvou spôsobom zvoleným Podnikateľom nie je možné alebo by si vyžadovalo nadmerné náklady v porovnaní so spôsobom navrhnutým Predávajúcim. Pri posudzovaní nadmerných nákladov sa berie do úvahy hodnota tovaru bez vád, druh a závažnosť zistenej vady a ťažkosti, ktorým by bol podnikateľ inak vystavený.

 

Podnikateľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak je vada zanedbateľná.

 

b)

požadovať výmenu chybného Tovaru za tovar bez vád alebo odstránenie vád. Predávajúci je povinný vymeniť vadný tovar za tovar bez vád alebo odstrániť vadu v primeranej lehote bez neprimeraných ťažkostí pre podnikateľa.

 

Predávajúci môže odmietnuť vyhovieť žiadosti podnikateľa, ak uvedenie vadného tovaru do súladu s kúpnou zmluvou spôsobom zvoleným podnikateľom nie je možné alebo by si vyžadovalo nadmerné náklady v porovnaní s druhým možným spôsobom plnenia kúpnej zmluvy. Náklady na opravu alebo výmenu znáša predávajúci.

 

3.

Predávajúci zodpovedá v rámci záruky, ak sa fyzická vada zistí do dvoch rokov od dodania tovaru podnikateľovi. Právo na odstránenie vady alebo výmenu Tovaru za bezvadný zaniká po uplynutí jedného roka, táto lehota však nesmie skončiť pred uplynutím lehoty uvedenej v prvej vete. V tejto lehote môže podnikateľ odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo predložiť vyhlásenie o znížení ceny z dôvodu vady tovaru. Ak podnikateľ požiadal o výmenu Tovaru za tovar bez vád alebo odstránenie vady, lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy alebo podanie vyhlásenia o znížení ceny začína plynúť neúčinným uplynutím lehoty na výmenu Tovaru alebo odstránenie vady

 

4.

Podnikateľ, ktorý uplatňuje práva zo záruky, je povinný doručiť chybnú vec na adresu predávajúceho. Dodacie náklady znáša predávajúci.

 

5.

Akékoľvek reklamácie týkajúce sa tovaru alebo plnenia kúpnej zmluvy môže podnikateľ adresovať písomne na adresu predávajúceho

 

6.

Predávajúci do 14 dní odo dňa žiadosti obsahujúcej reklamáciu odpovie na reklamáciu Tovaru alebo na reklamáciu súvisiacu s plnením Kúpnej zmluvy oznámenú Podnikateľom.

§ 8 Nesúlad tovaru so zmluvou

Sťažnosti spotrebiteľov a podnikateľov na práva spotrebiteľov

 

1.

Tovar je v súlade so zmluvou, najmä ak:

 

a)

opis, typ, množstvo, kvalita, úplnosť a funkčnosť a v prípade tovaru s digitálnymi prvkami kompatibilita, interoperabilita a dostupnosť aktualizácií;

 

b)

vhodnosť na konkrétny účel, na ktorý ho spotrebiteľ alebo podnikateľ so spotrebiteľskými právami potrebuje, o ktorom spotrebiteľ alebo podnikateľ s právami spotrebiteľa informoval predávajúceho najneskôr v čase uzavretia zmluvy a ktorý predávajúci akceptoval.

 

2.

Okrem toho, aby bol tovar považovaný za tovar v súlade so zmluvou, musí:

 

a)

byť vhodný na účely, na ktoré sa tovar rovnakého druhu bežne používa, s prihliadnutím na uplatniteľné právne predpisy, technické normy alebo najlepšie postupy;

 

b)

byť prítomný v takom množstve a mať také vlastnosti, vrátane trvanlivosti a bezpečnosti, a vo vzťahu k tovaru s digitálnymi prvkami, funkčnosť a kompatibilitu, ktoré sú typické pre tovar tohto typu a ktoré môže spotrebiteľ alebo podnikateľ s právami spotrebiteľa odôvodnene očakávať, berúc do úvahy povahu tovaru a verejné uistenie poskytnuté predávajúcim, jeho právnymi predchodcami alebo osobami konajúcimi v ich mene,   najmä v reklame alebo na etikete, pokiaľ predávajúci nepreukáže, že:

 

a.

nevedel o verejnej istote a rozumne o nej nemohol vedieť;

 

b.

pred uzatvorením zmluvy bolo poistenie opravené v súlade s podmienkami a formou, v akej bola verejná záruka poskytnutá, alebo porovnateľným spôsobom;

 

c.

verejné uistenie neovplyvnilo rozhodnutie spotrebiteľa alebo podnikateľa s právami spotrebiteľa uzavrieť zmluvu.

 

c)

byť dodané s obalom, príslušenstvom a pokynmi, ktorých dodanie môže spotrebiteľ alebo podnikateľ s právami spotrebiteľa odôvodnene očakávať;

 

d)

byť rovnakej kvality ako vzorka alebo model, ktorý predávajúci poskytol spotrebiteľovi alebo podnikateľovi so spotrebiteľskými právami pred uzavretím zmluvy, a zodpovedať opisu takejto vzorky alebo dizajnu.

 

3.

Predávajúci nezodpovedá za nesúlad Tovaru so zmluvou v rozsahu uvedenom v § 8 bod 2, ak bol Spotrebiteľ alebo podnikateľ s právami Spotrebiteľa v čase uzavretia zmluvy jasne poučený, že určitá vlastnosť Tovaru sa odchyľuje od požiadaviek súladu so zmluvou uvedených v § 8 ods. 2 a výslovne a samostatne akceptoval absenciu konkrétnej vlastnosti Tovaru.

 

4.

Predávajúci zodpovedá za nesúlad Tovaru vyplývajúci z nesprávnej montáže Tovaru, ak:

 

a)

bola vykonaná predávajúcim alebo na jeho zodpovednosť;

 

b)

Nesprávna inštalácia vykonaná spotrebiteľom alebo podnikateľom s právami spotrebiteľa bola spôsobená chybami v pokynoch poskytnutých podnikateľom alebo treťou stranou.

 

5.

Predávajúci zodpovedá za akýkoľvek nesúlad Tovaru existujúci v čase dodania a zistený do dvoch rokov od tohto dátumu, pokiaľ doba exspirácie Tovaru stanovená Predávajúcim, jeho právnymi predchodcami alebo osobami konajúcimi v jeho mene nie je dlhšia. Nesúlad Tovaru so Zmluvou, ktorý sa prejavil do dvoch rokov od dodania Tovaru, sa považuje za existujúci už v čase dodania, pokiaľ sa nepreukáže opak alebo takýto predpoklad nemôže byť v súlade so špecifickosťou Tovaru alebo povahou nesúladu Tovaru.

 

6.

Predávajúci sa nemôže odvolávať na uplynutie lehoty na zistenie nesúladu Tovaru so zmluvou uvedenou v § 8 bod 5, ak bol tento nedostatok podvodne zatajený.

 

7.

Ak Tovar nie je v súlade so zmluvou, Spotrebiteľ alebo podnikateľ s právami Spotrebiteľa môže požiadať o jeho opravu alebo výmenu.

 

8.

Predávajúci môže vykonať výmenu, ak spotrebiteľ alebo podnikateľ s právami spotrebiteľa požiada o opravu, alebo predávajúci môže vykonať opravu, ak spotrebiteľ alebo podnikateľ so spotrebiteľskými právami požaduje výmenu, ak uvedenie tovaru do súladu so zmluvou spôsobom, ktorý si zvolil spotrebiteľ alebo podnikateľ so spotrebiteľskými právami, nie je možné alebo by si vyžadovalo nadmerné náklady pre predávajúceho. Ak oprava a výmena nie sú možné alebo by predávajúcemu spôsobili nadmerné náklady, môže odmietnuť uviesť tovar do súladu.

 

9.

Pri posudzovaní nadmerných nákladov pre predávajúceho sa berú do úvahy všetky okolnosti prípadu, najmä význam nesúladu Tovaru so zmluvou, hodnota Tovaru v súlade so zmluvou a nadmerné ťažkosti pre Spotrebiteľa alebo Podnikateľa s právami Spotrebiteľa vyplývajúce zo zmeny spôsobu uvedenia Tovaru do súladu.

 

10.

Predávajúci vykoná opravu alebo výmenu v primeranej lehote od okamihu, keď bol predávajúci informovaný spotrebiteľom alebo podnikateľom s právami spotrebiteľa o nesúlade so zmluvou, a bez nadmerných ťažkostí pre spotrebiteľa alebo podnikateľa s právami spotrebiteľa, berúc do úvahy špecifickosť tovaru a účel, na ktorý ho spotrebiteľ alebo podnikateľ s právami spotrebiteľa zakúpil. Náklady na opravu alebo výmenu, vrátane najmä nákladov na poštovné, dopravu, prácu a materiál, znáša predávajúci.

 

11.

Spotrebiteľ alebo podnikateľ so spotrebiteľskými právami sprístupní tovar predávajúcemu na opravu alebo výmenu. Predávajúci odoberá tovar spotrebiteľovi alebo podnikateľovi so spotrebiteľskými právami na vlastné náklady.

 

12.

Ak bol Tovar inštalovaný skôr, ako sa prejavil nesúlad Tovaru so zmluvou, Predávajúci Tovar rozoberie a po oprave alebo výmene ho na vlastné náklady znovu zloží alebo nechá vykonať tieto úkony.

 

13.

Spotrebiteľ alebo podnikateľ s právami Spotrebiteľa nie je povinný platiť za bežné užívanie Tovaru, ktorý bol následne nahradený.

 

14.

Ak Tovar nie je v súlade so zmluvou, môže Spotrebiteľ alebo podnikateľ s právami Spotrebiteľa podať vyhlásenie o znížení ceny alebo odstúpení od zmluvy, ak:

 

a)

Predávajúci odmietol uviesť Tovar do súladu v súlade s § 8 bod 8 vyššie;

 

b)

Predávajúci neuviedol Tovar do súladu podľa § 8 bod 10 až § 8 bod 12 vyššie;

 

c)

nesúlad Tovaru pretrváva napriek úsiliu Predávajúceho uviesť Tovar do súladu;

 

d)

nesúlad Tovaru so zmluvou je taký závažný, že odôvodňuje zníženie ceny alebo odstúpenie od zmluvy bez predchádzajúceho uplatnenia záruk uvedených v § 8 ods. 7 až 12 vyššie;

 

e)

Z vyhlásení alebo okolností predávajúceho je zrejmé, že neuvedie tovar do súladu so zmluvou v primeranej lehote a bez neprimeraných ťažkostí pre spotrebiteľa alebo obchodníka s právami spotrebiteľa.

 

15.

Predávajúci je povinný na reklamáciu spotrebiteľa odpovedať do 14 dní odo dňa jej prijatia.

 

16.

Predávajúci vráti spotrebiteľovi alebo podnikateľovi so spotrebiteľskými právami dlžné sumy vyplývajúce z uplatnenia práva na zníženie ceny ihneď, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia vyhlásenia spotrebiteľa alebo podnikateľa s právami spotrebiteľa na zníženie ceny.

 

17.

Spotrebiteľ alebo podnikateľ so spotrebiteľskými právami nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je nesúlad tovaru so zmluvou irelevantný. Predpokladá sa, že nesúlad Tovaru so zmluvou je závažný.

 

18.

Ak sa nesúlad so zmluvou týka iba časti Tovaru dodaného na základe zmluvy, môže Spotrebiteľ alebo Podnikateľ s právami Spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu k tomuto Tovaru, ako aj vo vzťahu k inému Tovaru zakúpenému Spotrebiteľom alebo Podnikateľom s právami Spotrebiteľa spolu s Tovarom, ktoré nie sú v súlade so zmluvou, ak to nemožno rozumne očakávať,  že Spotrebiteľ alebo Podnikateľ s právami Spotrebiteľa sa zaviazal uchovávať iba Tovar v súlade so zmluvou.

 

19.

V prípade odstúpenia od zmluvy je Spotrebiteľ alebo Podnikateľ s právami Spotrebiteľa povinný bezodkladne vrátiť Tovar Predávajúcemu na svoje náklady. Predávajúci vráti spotrebiteľovi cenu s právami spotrebiteľa ihneď, najneskôr do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru alebo dokladu o jeho vrátení.

 

20.

Predávajúci vráti cenu rovnakým spôsobom platby, aký použil spotrebiteľ alebo podnikateľ so spotrebiteľskými právami, pokiaľ spotrebiteľ alebo podnikateľ so spotrebiteľskými právami výslovne nesúhlasil s iným spôsobom vrátenia peňazí, ktorý mu nespôsobuje žiadne náklady.

 

21.

Predávajúci nevyužíva mimosúdne riešenie sporov uvedené v zákone z 23. septembra 2016 o mimosúdnom riešení spotrebiteľských sporov.

§ 9 Záruka

 

1.

Na tovar predávaný Predávajúcim sa môže vzťahovať záruka poskytovaná výrobcom Tovaru alebo distribútorom.

 

2.

V prípade tovaru, na ktorý sa vzťahuje záruka, sú informácie o existencii a obsahu záruky vždy uvedené na webových stránkach obchodu.

§ 10 Odstúpenie od kúpnej zmluvy

 

1.

Zákazník, ktorý je spotrebiteľom a podnikateľ so spotrebiteľskými právami, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu, môže od nej odstúpiť do 14 dní bez udania dôvodu.

 

2.

Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy začína plynúť od okamihu prevzatia tovaru spotrebiteľom, podnikateľom so spotrebiteľskými právami alebo ním určenou treťou osobou, inou ako dopravcom.

 

Spotrebiteľ a podnikateľ so spotrebiteľskými právami môžu odstúpiť od kúpnej zmluvy predložením vyhlásenia o odstúpení predávajúcemu. Toto vyhlásenie je možné podať napríklad písomne na adresu predávajúceho, t.j.: Sensu P3 Piotrków Hala 2 "vrátenie / reklamácia", Wola Bykowska 31, (97-306) Grabica, alebo e-mailom na adresu predávajúceho, t.j.: info@sensu.su Vyhlásenie môže byť podané na formulári, ktorého vzor umiestnil predávajúci na internetovej stránke obchodu na adrese: Formulár na odstúpenie od zmluvy. Na dodržanie termínu stačí zaslať výpis pred jeho uplynutím.

 

Spotrebiteľ a podnikateľ so spotrebiteľskými právami môžu odstúpiť od kúpnej zmluvy podaním vyhlásenia o odstúpení predávajúcemu prostredníctvom formulára dostupného na internetovej stránke: Elektronický formulár na odstúpenie od zmluvy. Na dodržanie termínu stačí zaslať výpis pred jeho uplynutím. Predávajúci bezodkladne potvrdí spotrebiteľovi a podnikateľovi s právami spotrebiteľa prijatie formulára odoslaného prostredníctvom webovej stránky.

 

3.

V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy sa považuje za neplatnú.

 

4.

Ak spotrebiteľ alebo podnikateľ so spotrebiteľskými právami podal vyhlásenie o odstúpení od kúpnej zmluvy skôr, ako predávajúci prijal jeho ponuku, ponuka zaniká.

 

5.

Predávajúci je povinný bezodkladne, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia vyhlásenia spotrebiteľa alebo podnikateľa so spotrebiteľskými právami pri odstúpení od kúpnej zmluvy, vrátiť všetky ním uskutočnené platby, vrátane nákladov na doručenie tovaru spotrebiteľovi alebo podnikateľovi so spotrebiteľskými právami. Predávajúci môže odložiť vrátenie prijatých platieb od spotrebiteľa alebo podnikateľa so spotrebiteľskými právami, kým nedostane tovar späť alebo kým spotrebiteľ alebo podnikateľ s právami spotrebiteľa nepreukáže vrátenie tovaru, podľa toho, čo nastane skôr.

 

6.

Ak si Spotrebiteľ alebo Podnikateľ s právami Spotrebiteľa uplatňujúcimi právo na odstúpenie od zmluvy zvolil iný spôsob dodania Tovaru, ako je najlacnejší obvyklý spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim, Predávajúci nie je povinný uhradiť Spotrebiteľovi alebo Podnikateľovi práva Spotrebiteľa dodatočné náklady, ktoré mu vznikli.

 

7.

Spotrebiteľ alebo podnikateľ s právami Spotrebiteľa je povinný vrátiť Tovar Predávajúcemu ihneď, najneskôr však do 14 dní odo dňa, keď odstúpil od Kúpnej zmluvy. Pre dodržanie lehoty postačuje pred uplynutím tejto lehoty zaslať Tovar späť na adresu Predávajúceho.

 

8.

V prípade odstúpenia od zmluvy znáša zákazník, ktorý je spotrebiteľom alebo podnikateľom so spotrebiteľskými právami, iba priame náklady na vrátenie.

 

9.

Ak vzhľadom na jeho povahu nie je možné tovar vrátiť poštou obvyklým spôsobom, predávajúci informuje spotrebiteľa a podnikateľa s právami spotrebiteľa o nákladoch na vrátenie tovaru na webovej stránke obchodu.

 

10.

Spotrebiteľ a podnikateľ s právami spotrebiteľa zodpovedajú za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku jeho použitia spôsobom, ktorý presahuje rámec toho, čo je potrebné na určenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

 

11.

Predávajúci vráti platbu rovnakým spôsobom platby, aký použil spotrebiteľ alebo podnikateľ so spotrebiteľskými právami, pokiaľ spotrebiteľ alebo podnikateľ so spotrebiteľskými právami výslovne nesúhlasil s iným spôsobom vrátenia peňazí, ktorý mu nespôsobuje žiadne náklady.

 

12.

Spotrebiteľ a podnikateľ nemajú právo odstúpiť od kúpnej zmluvy spotrebiteľské práva vo vzťahu k zmluvám, v ktorých je tovar dodaný v zapečatenom obale, ktorý nie je možné vrátiť po otvorení obalu z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak bol obal otvorený po dodaní.

§ 11 Bezplatné služby

 

1.

Predávajúci poskytuje zákazníkom bezplatné služby elektronicky:

 

a)

Leták;

 

b)

Správa zákazníckych účtov.

 

2.

Služby uvedené v § 11 ods. 1 vyššie sú poskytované 7 dní v týždni, 24 hodín denne.

 

3.

Predávajúci si vyhradzuje právo zvoliť a zmeniť druh, formu, čas a spôsob poskytovania prístupu k vybraným službám, o ktorých bude informovať zákazníkov spôsobom vhodným na zmenu pravidiel.

 

4.

Službu Newsletter môže využívať každý zákazník, ktorý zadá svoju e-mailovú adresu pomocou registračného formulára poskytnutého predávajúcim na webových stránkach obchodu. Po odoslaní vyplneného registračného formulára zákazník okamžite obdrží aktivačný odkaz e-mailom na e-mailovú adresu uvedenú v registračnom formulári na potvrdenie prihlásenia sa na odber noviniek. Aktiváciou odkazu zákazníkom vzniká zmluva o poskytovaní služby Newsletter elektronickými prostriedkami.

 

Zákazník môže dodatočne zaškrtnúť príslušné políčko v registračnom formulári pri registrácii, aby sa mohol prihlásiť na odber služby Newsletter.

 

5.

Služba Newsletter spočíva v tom, že predávajúci zašle na e-mailovú adresu elektronickú správu obsahujúcu informácie o nových produktoch alebo službách v ponuke predávajúceho. Newsletter zasiela predávajúci všetkým zákazníkom, ktorí sa prihlásili na odber.

 

6.

Každý newsletter adresovaný údajom o zákazníkoch obsahuje najmä: informácie o odosielateľovi, vyplnené pole "predmet" s uvedením obsahu zásielky a informácie o možnosti a spôsobe odstúpenia od bezplatnej služby Newsletter.

 

7.

Zákazník môže kedykoľvek odstúpiť od prijímania Newslettera zrušením odberu prostredníctvom odkazu obsiahnutého v každej elektronickej správe odoslanej v rámci služby Newsletter alebo deaktiváciou príslušného poľa v Zákazníckom účte.

 

8.

Služba Správa zákazníckych účtov je k dispozícii po registrácii za podmienok popísaných v Podmienkach a spočíva v poskytnutí špeciálneho panela zákazníkovi na webových stránkach obchodu, ktorý umožňuje zákazníkovi upravovať údaje poskytnuté pri registrácii a sledovať stav objednávok a históriu už dokončených objednávok.

 

9.

Zákazník, ktorý dokončil Registráciu, môže podať Predávajúcemu žiadosť o vymazanie Zákazníckeho účtu, avšak v prípade žiadosti o vymazanie Zákazníckeho účtu zo strany Predávajúceho môže byť Zákaznícky účet vymazaný do 14 dní od podania žiadosti.

 

10.

Predávajúci je oprávnený zablokovať prístup k zákazníckemu účtu a bezplatným službám, ak zákazník koná v neprospech predávajúceho, t.j. vykonáva reklamnú činnosť iného podnikateľa alebo produktu; činnosti spočívajúce vo zverejňovaní obsahu, ktorý nesúvisí s činnosťou predávajúceho; činnosť spočívajúca v zverejnení nepravdivého alebo zavádzajúceho obsahu, ako aj ak zákazník koná na úkor iných zákazníkov, porušenie zákona alebo ustanovení predpisov zo strany zákazníka, ako aj ak je zablokovanie prístupu k zákazníckemu účtu a bezplatným službám oprávnené z bezpečnostných dôvodov - najmä: porušenie bezpečnosti webových stránok obchodu zákazníkom alebo iná činnosť hackera. Zablokovanie prístupu k zákazníckemu účtu a bezplatným službám z vyššie uvedených dôvodov trvá po dobu nevyhnutnú na vyriešenie problému, ktorý je základom pre zablokovanie prístupu k zákazníckemu účtu a bezplatným službám. Predávajúci informuje Zákazníka o zablokovaní prístupu k Zákazníckemu účtu a bezplatným službám elektronickými prostriedkami na adresu uvedenú Zákazníkom v registračnom formulári.

 

11.

Zákazník môže uplatniť reklamáciu u predávajúceho v súvislosti s využívaním bezplatných služieb poskytovaných predávajúcim elektronicky. Reklamácia môže byť podaná napríklad v elektronickej forme a zaslaná na info@sensu.sk adresu alebo prostredníctvom zákazníckeho účtu za podmienok opísaných na webových stránkach obchodu. V reklamácii by mal zákazník uviesť popis problému. Predávajúci bezodkladne posúdi reklamáciu a poskytne zákazníkovi odpoveď, najneskôr však do 14 dní.

§ 12 Ochrana osobných údajov

 

1.

Zásady ochrany osobných údajov sú obsiahnuté v zásadách ochrany osobných údajov.

§ 13 Odstúpenie od zmluvy (nevzťahuje sa na kúpne zmluvy)

 

1.

Zákazník aj predávajúci môžu vypovedať zmluvu o poskytovaní elektronických služieb kedykoľvek a bez udania dôvodu, s výhradou práv nadobudnutých druhou stranou pred ukončením vyššie uvedenej Zmluvy a nižšie uvedených ustanovení.

 

2.

Zaregistrovaný zákazník ukončí zmluvu o poskytovaní elektronických služieb zaslaním príslušného vyhlásenia o vôli predávajúceho akýmkoľvek prostriedkom komunikácie na diaľku, ktorý predávajúcemu umožní oboznámiť sa s vyhlásením o úmysle zákazníka.

 

3.

Predávajúci ukončí zmluvu o poskytovaní elektronických služieb zaslaním príslušného vyhlásenia o vôli zákazníkovi na e-mailovú adresu, ktorú zákazník uviedol pri registrácii.

§ 14 Záverečné ustanovenia

 

1.

Predávajúci zodpovedá za neplnenie alebo nesprávne plnenie zmluvy, avšak v prípade zmlúv uzatvorených so zákazníkmi, ktorí sú podnikateľmi, zodpovedá predávajúci len v prípade úmyselného poškodenia a v medziach strát skutočne vzniknutých zákazníkovi, ktorý je podnikateľom.

 

2.

Obsah týchto pravidiel môže byť zaznamenaný tlačou, uložením na médium alebo stiahnutím kedykoľvek z webovej stránky obchodu.

 

3.

V prípade sporu vzniknutého na základe uzatvorenej kúpnej zmluvy sa zmluvné strany pokúsia vec vyriešiť zmierom. Rozhodným právom pre riešenie sporov vyplývajúcich z tohto nariadenia je poľské právo.

 

4.

Predávajúci informuje zákazníka, ktorý je spotrebiteľom, o možnosti využitia mimosúdnej reklamácie a prostriedkov nápravy. Pravidlá prístupu k týmto postupom sú k dispozícii v kanceláriách alebo na webových sídlach orgánov mimosúdneho riešenia sporov. Môžu medzi ne patriť najmä ombudsmani pre spotrebiteľov alebo provinčné inšpektoráty obchodnej inšpekcie, ktorých zoznam je dostupný na internetovej stránke  Úradu pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa. Predávajúci informuje, že  platforma  systému riešenia sporov online na úrovni EÚ pre spory medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi (platforma RSO) je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/ adrese.

 

5.

Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok. Všetky objednávky prijaté predávajúcim na vykonanie pred dátumom nadobudnutia účinnosti nových predpisov sa vykonávajú na základe predpisov, ktoré boli účinné v deň zadania objednávky zákazníkom. Zmena pravidiel nadobudne účinnosť do 7 dní od dátumu zverejnenia na webových stránkach obchodu. Predávajúci informuje zákazníka 7 dní pred nadobudnutím účinnosti nových predpisov o zmene pravidiel prostredníctvom elektronickej správy obsahujúcej odkaz na text zmenených predpisov. Ak zákazník neakceptuje nový obsah pravidiel, je povinný informovať predávajúceho o tejto skutočnosti, ktorá má za následok ukončenie zmluvy v súlade s ustanoveniami § 13 pravidiel.

 

6.

Zmluvy s predávajúcim sa uzatvárajú v poľskom jazyku.

 

7.

Predpisy nadobúdajú účinnosť dňa 15.08.2023.

 

Kontakt

Kontakt

Potrebujete pomoc?

info@sensu.sk